studia drugiego stopnia, profil ogólnoakademicki
Sylwetka absolwenta
Absolwent:
- Wykazuje pogłębioną wiedzę o charakterze interdyscyplinarnym, obejmującą rozszerzoną terminologię, teorię i metodologię z zakresu pedagogiki i nauk współpracujących.
- W zakresie umiejętności:
- posługuje się warsztatem diagnostycznym,
- wyszukuje informacje korzystając z różnych źródeł, analizuje je i integruje oraz formułuje na ich podstawie krytyczne sądy,
- prowadzi badania naukowe z jednoczesnym doskonaleniem warsztatu diagnostycznego,
- pracuje w grupie i kieruje zespołem,
- formułuje i wyraża własne poglądy dotyczące zagadnień z zakresu pedagogiki i dyscyplin współpracujących,
- integruje wiedzę z różnych dyscyplin społecznych i humanistycznych oraz stosuje ją w praktyce,
- posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii.
- Cechuje się kompetencjami społecznymi:
- wykazuje wrażliwość na problemy edukacyjne,
- komunikuje się i współpracuje z otoczeniem,
- podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste z uwzględnieniem norm etycznych i zawodowych,
- wykazuje odpowiedzialność za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata.
Uzyskiwane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe
Absolwent posiada przygotowanie pedagogiczne o charakterze interdyscyplinarnym i teoretyczno-praktycznym (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z dnia 24 sierpnia 2017 r. oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 sierpnia 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela; Dz.U. z dnia 12 maja 2021 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela) uprawniające (w zależności od ukończonej specjalności (zgodnie z wyżej wymienionymi Rozporządzeniami) do pełnienia roli zawodowej:
- nauczyciela-pedagoga szkolnego,
- nauczyciela terapeuty-pedagogicznego,
- nauczyciela-wychowawcy,
- nauczyciela przedmiotu: wychowanie do życia w rodzinie.
Absolwent po ukończeniu studiów drugiego stopnia kierunku pedagogika jest przygotowany do pracy w różnych obszarach działalności edukacyjnej, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, szkołach(na wszystkich poziomach) i placówkach oświatowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i specjalistycznych, w państwowej i samorządowej administracji oświatowej, placówkach kształcenia ustawicznego, a także w instytucjach profilaktyki społecznej oraz samozatrudnienia. Ważnym i znaczącym czynnikiem wzbogacającym pedagogiczne kompetencje absolwentów są specjalności, które wyraźnie konkretyzują kwalifikacje pedagogiczne i zawodowe. Szczegółowe kompetencje zawodowe absolwent uzyskuje w zakresie wybranej przez siebie specjalności. Niezależnie od specjalności ma opanowaną umiejętność wykorzystania nowoczesnych technologii w kreowaniu i prowadzeniu procesów edukacyjnych.
Dostęp do dalszych studiów
Uzyskany tytuł zawodowy daje możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia trzeciego stopnia oraz podnoszenia kwalifikacji na studiach podyplomowych.
Kontakt
Instytut Pedagogiki Społecznej i Wsparcia Rodziny
Kraków, ul. Ingardena 4, pokój 414
telefon 12 662 65 99
telefon 12 662 66 00
inow@up.krakow.pl
strona internetowa Instytutu Pedagogiki Społecznej i Wsparcia Rodziny